NOVINKY

Má cesta k formativnímu hodnocení vedla přes individuální doučování a skupinovou výuku
Veronika Laufková z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy je přední odborník na formativní hodnocení. Protože se jedná o obsáhlé téma, jsou i odpovědi na naše otázky rozsáhlé. Rozhodli jsme se tak celý rozhovor rozdělit na dvě části. Pokračování si můžete přečíst na Pokud se učitelům daří uplatňovat principy formativního hodnocení, u žáků se oslabuje zájem o známky. Formativní […]
Více
Za chybu žáky netrestejte, pracujte s ní a odhalujte její příčiny
Jednou ze zásad formativního hodnocení je předávat žákům více odpovědnosti za vlastní učení. A to například i ve chvíli, kdy od učitele či od spolužáka obdrží hodnocení své práce. Angažovanost žáků a práce s chybou jsou oblasti, kterými se mimo jiné zabývá osmnáct skupin formativního hodnocení na devíti základních školách ve čtyřech krajích České republiky. Skupiny […]
Více
Trénování vybavování z paměti napomáhá školnímu úspěchu žáků
V rámci projektu Zavádění formativního hodnocení na základních školách, který realizuje Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy ve spolupráci se vzdělávací organizací EDUkační LABoratoř, funguje osmnáct skupin formativního hodnocení, které se schází na devíti základních školách ve čtyřech krajích České republiky. Skupiny nabízí pedagogům z okolních škol kolegiální podporu při zavádění formativního hodnocení do jejich praxe. Formativní hodnocení není […]
Více
Motivace žáků představuje důležitou součást formativního hodnocení
Skupiny formativního hodnocení, kterých je celkově osmnáct, se schází na devíti základních školách ve čtyřech krajích České republiky. Tato centra kolegiální podpory fungují v rámci projektu Zavádění formativního hodnocení na základních školách, který realizuje Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy ve spolupráci se vzdělávací organizací EDUkační LABoratoř. Skupiny nabízí pedagogům z okolních škol podporu při zavádění formativního hodnocení do […]
Více
Význam cílů pro plánování a hodnocení výuky na příkladu dějepisného učiva
Webinář NPI: V našem webináři bychom chtěli učitele seznámit s tím, jak mohou výukové cíle pomáhat při plánování a hodnocení učení. Jako východisko uvedeme několik výzkumných zjištění o používání cílů v českých školách. Poukážeme na nedostatky při tvorbě cílů, především na nepropojenost cílů s učebními činnostmi žáků. Poté ukážeme, jak mohou být cíle využity pro […]
Více