NOVINKY

Zpětná vazba na formativní hodnocení
Osmým setkáním bylo úspěšně dovršeno vzdělávání lídrů skupin formativního hodnocení v rámci projektu Zavádění formativního hodnocení na základních školách, který realizuje Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy ve spolupráci se vzdělávací organizací EDUkační LABoratoř. V následujících měsících se aktivita přesouvá přímo do škol, kde se v průběhu prosince oficiálně otevřou Centra kolegiální podpory (CKP) pro ostatní učitele z kraje. Lídři […]
Více
Učitelé by při zavádění formativního hodnocení měli postupovat zvolna
Projekt Zavádění formativního hodnocení na základních školách, který realizuje Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy ve spolupráci se vzdělávací organizací EDUkační LABoratoř, klade důraz na to, aby změny, které učitelé ve svých hodinách zavádí, probíhaly postupně. Aby totiž změny byly trvalé, musí je učitel pevně začlenit do již existujících rutinních postupů, a to vyžaduje čas. Snaží-li se […]
Více
Propagátor formativního hodnocení Orság: Žáci se mají naučit, jaké jsou jejich silné a slabé stránky (Euro TV)
Pětina českých učitelů mateřských a středních škol trpí syndromem vyhoření. Jak pracovat s psychohygienou pedagogů? Michal Orság, ředitel Edukační laboratoře, přichází s návrhem učitelského sabatiklu. Co to v praxi znamená, se dozvíte v rozhovoru pro Euro TV. Orság také zastáncem formativního hodnocení žáků, které se už osvědčilo v anglosaských zemích. Proč jej zavést do českých […]
Více
Při formativním hodnocení se žák i učí (Učitelské noviny)
Česká školní inspekce uspořádala v posledních letech (listopad 2017, březen 2018, duben 2019) tři odborné panely zaměřené na problematiku formativního hodnocení. Zatímco v mnoha zemích Evropy se tento způsob práce s žákem stal již integrální součástí národního pedagogického procesu, u nás si teprve hledá své místo na slunci. Zdroj: Učitelské noviny
Více
Z učitele lídrem
Projekt Zavádění formativního hodnocení na základních školách, který realizuje Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy ve spolupráci se vzdělávací organizací EDUkační LABoratoř staví kmenové učitele zapojené projektu do nové role. Stanou se z nich lídři skupin pedagogů z okolních škol, kterým budou poskytovat kolegiální podporu při zavádění formativního hodnocení do jejich praxe. Vedení lidí je jednou ze stěžejních kompetencí, […]
Více