NOVINKY

Formativní hodnocení je šance pro žáka se zlepšovat, pracovat na sobě a dojít k cíli
V rámci projektu Zavádění formativního hodnocení na základních školách, který realizuje Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy ve spolupráci se vzdělávací organizací EDUkační LABoratoř, funguje osmnáct skupin formativního hodnocení, které se schází na devíti základních školách ve čtyřech krajích České republiky. Skupiny nabízí pedagogům z okolních škol kolegiální podporu při zavádění formativního hodnocení do jejich praxe. Lada Fejferová, […]
Více
Díky formativnímu hodnocení jsou žáci otevřenější
Marcela Bláhová Blahutová vystudovala pedagogickou fakultu Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Čtyři roky působila jako třídní učitelka 1. stupně na ZŠ ve Starém Sedlišti, nyní učí pátým rokem na ZŠ v Boru. Říká, že měla vždy štěstí na chápavé a vstřícné ředitele a nápomocné kolegy a kolegyně. V rámci projektu Zavádění formativního hodnocení na základních […]
Více
Dobře definovaný cíl posouvá učitele k hlubšímu přemýšlení o struktuře výuky (Učitelský měsíčník)
Na porozumění cílům, jejich objasňování a sdílení je zaměřena první z pěti strategií formativního hodnocení. Pokud víme, jakých cílů mají žáci dosáhnout, nepřemýšlíme pouze o tom, co chceme UČIT, ale především, co chceme NAUČIT. Čím lépe plánujeme naši výuku, tím více uvažujeme nad učebními aktivitami směřujícími ke splnění cíle. Rozhodujeme o obsahu učiva, jeho rozsahu […]
Více
Formativní hodnocení prohlubuje vztahy mezi žáky
V rámci projektu Zavádění formativního hodnocení na základních školách, který realizuje Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy ve spolupráci se vzdělávací organizací EDUkační LABoratoř, funguje osmnáct skupin formativního hodnocení, které se schází na devíti základních školách ve čtyřech krajích České republiky. Skupiny nabízí pedagogům z okolních škol kolegiální podporu při zavádění formativního hodnocení do jejich praxe. S Marcelou […]
Více
Zásady poskytování formativní zpětné vazby
V rámci projektu Zavádění formativního hodnocení na základních školách, který realizuje Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy ve spolupráci se vzdělávací organizací EDUkační LABoratoř, funguje osmnáct skupin formativního hodnocení, které se schází na devíti základních školách ve čtyřech krajích České republiky. Jedním z témat, kterým se skupiny zabývají, jsou zásady poskytování formativní zpětné vazby. Předmětem hodnocení by měl být […]
Více