NOVINKY

Zavádění formativního hodnocení by ze strany MŠMT mělo probíhat formou podpory
V rámci projektu Zavádění formativního hodnocení na základních školách, který realizuje Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy ve spolupráci se vzdělávací organizací EDUkační LABoratoř, funguje osmnáct skupin formativního hodnocení, které se schází na devíti základních školách ve čtyřech krajích České republiky. Skupiny nabízí pedagogům z okolních škol kolegiální podporu při zavádění formativního hodnocení do jejich praxe. S Květou Sulkovou, […]
Více
Za chybu žáky netrestejte, pracujte s ní a odhadujte její příčiny
Jednou ze zásad formativního hodnocení je předávat žákům více odpovědnosti za vlastní učení. A to i ve chvíli, kdy od učitele či spolužáka obdrží hodnocení své práce. Angažovanost žáků a práce s chybou jsou oblasti, které jsou předpokladem pro budování schopnosti autonomního učení. MICHAL ORSÁG, KVĚTA SULKOVÁ Zdroj: Učitelský měsíčník 3/2020
Více
Proběhla poslední část druhé konference Formativne.cz
Ve středu 2. prosince se uskutečnilo poslední ze tří online setkání v rámci 2. konference Formativne.cz. Jedná se o aktivitu v projektu Zavádění formativního hodnocení na základních školách, který realizuje Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy ve spolupráci se vzdělávací organizací EDUkační LABoratoř. Stejně jako předchozí dvě setkání, v rámci konference Formativne.cz, proběhlo i toto poslední online. Program […]
Více
Když hodnotíme formativně, usnadňujeme práci kolegům, kteří budou žáka učit v budoucnu
Michal Orság vystudoval Pedagogickou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci, obor anglický–český jazyk. Učil na základní a střední škole, od roku 2015 vede vzdělávací organizaci EDUkační LABoratoř. Věnuje se popularizaci učitelského povolání, publikaci populárně-naučných článků či blogů a vzdělávaní učitelů. Formativní hodnocení je v poslední době velmi populární termín. O co vlastně jde? Populární, hmm, ano, až […]
Více
Čím dříve s formativním hodnocením začneme, tím více usnadníme práci učitelům na dalších stupních
V rámci projektu Zavádění formativního hodnocení na základních školách, který realizuje Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy ve spolupráci se vzdělávací organizací EDUkační LABoratoř, funguje osmnáct skupin formativního hodnocení, které se schází na devíti základních školách ve čtyřech krajích České republiky. Skupiny nabízí pedagogům z okolních škol kolegiální podporu při zavádění formativního hodnocení do jejich praxe. S Michalem Orságem, […]
Více