NOVINKY

Efektivně formativně hodnotit je náročná a komplexní profesní dovednost
Tereza Krčmářová z Katedry preprimární a primární pedagogiky PedF UK v Praze se věnuje především profesnímu a osobnostnímu rozvoji učitelů, problematice přípravy učitelů na práci s nadanými dětmi a tématu individualizace ve výuce obecně. Vede různé typy praxí studentů učitelství. Formou koučování a mentoringu podporuje také učitele a vedení škol. V rámci projektu Formativne.cz se jako odborný garant pro […]
Více
Online setkání lídrů skupin formativního hodnocení
Osmnáct skupin formativního hodnocení na devíti základních školách ve čtyřech krajích České republiky je součástí projektu Zavádění formativního hodnocení na základních školách (formativne.cz). Ten realizuje Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy ve spolupráci se vzdělávací organizací EDUkační LABoratoř. Dalším setkáním s lídry formativního hodnocení pokračoval projekt Zavádění formativního hodnocení na základních školách (formativne.cz). Vzhledem k epidemiologické situaci proběhlo setkání […]
Více
Formativní hodnocení ano, ale známky nerušme (gramotni.cz)
Formativní hodnocení nerovná se zrušení známek, svůj účel mají oba systémy, žáci se porovnávání v životě stejně nevyhnou, říká PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. z Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání PedF UK.  A jak formativní hodnocení motivuje méně úspěšné žáky? Proč hodnotit známkami je podle vás špatně? Známkám se vytýká především to, že jimi porovnáváme žáky […]
Více
Ještě jednou: Co je vlastně formativní hodnocení?
V rámci projektu Zavádění formativního hodnocení na základních školách, který realizuje Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy ve spolupráci se vzdělávací organizací EDUkační LABoratoř, funguje osmnáct skupin formativního hodnocení, které se schází na devíti základních školách ve čtyřech krajích České republiky. Skupiny nabízí pedagogům z okolních škol kolegiální podporu při zavádění formativního hodnocení do jejich praxe. Se začátkem […]
Více
Pokud se učitelům daří uplatňovat principy formativního hodnocení, u žáků se oslabuje zájem o známky
Veronika Laufková z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy se formativnímu hodnocení věnuje již řadu let. Požádali jsme ji o rozhovor a níže přinášíme jeho pokračování. První část rozhovoru si můžete přečíst na Má cesta k formativnímu hodnocení vedla přes individuální doučování a skupinovou výuku. Co si myslíte o známkování? Osobně spatřuji problém ve známkování ten, že nebere v potaz […]
Více