NOVINKY

V Plzni proběhla konference k formativnímu hodnocení
Ve středu 27. listopadu proběhla v plzeňském Centru robotiky celodenní 1. konference Formativne.cz. Jedná se o aktivitu v rámci projektu Zavádění formativního hodnocení na základních školách, který realizuje Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy ve spolupráci se vzdělávací organizací EDUkační LABoratoř. Na 70 zájemců o formativní hodnocení se sešlo v Centru robotiky, aby se seznámili s trendy v oblasti formativního hodnocení. Konference […]
Více
1. konference Formativne.cz
Ve středu 27. listopadu se uskuteční 1. konferenci Formativne.cz. Akce proběhne v rámci projektu Zavádění formativního hodnocení na základních školách, který realizuje Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy a vzdělávací organizace EDUkační LABoratoř. Formativní hodnocení je jedním z účinných a ověřených postupů, který pomáhá žákům v učení. Konference má za cíl představit konkrétní praktické způsoby, jak formativní […]
Více
Růstového nastavení mysli je potřeba podporovat
Růstové nastavení mysli je jedním z témat v rámci projektu Zavádění formativního hodnocení na základních školách, který realizuje Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy ve spolupráci se vzdělávací organizací EDUkační LABoratoř. Psycholožka Carol Dwecková, která se zaměřuje na studium motivace, osobnosti a rozvoje, definuje dva druhy myšlení, a to buď fixní, nebo růstové nastavení mysli (fixed vs. growth […]
Více
Zpětná vazba na formativní hodnocení
Osmým setkáním bylo úspěšně dovršeno vzdělávání lídrů skupin formativního hodnocení v rámci projektu Zavádění formativního hodnocení na základních školách, který realizuje Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy ve spolupráci se vzdělávací organizací EDUkační LABoratoř. V následujících měsících se aktivita přesouvá přímo do škol, kde se v průběhu prosince oficiálně otevřou Centra kolegiální podpory (CKP) pro ostatní učitele z kraje. Lídři […]
Více
Učitelé by při zavádění formativního hodnocení měli postupovat zvolna
Projekt Zavádění formativního hodnocení na základních školách, který realizuje Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy ve spolupráci se vzdělávací organizací EDUkační LABoratoř, klade důraz na to, aby změny, které učitelé ve svých hodinách zavádí, probíhaly postupně. Aby totiž změny byly trvalé, musí je učitel pevně začlenit do již existujících rutinních postupů, a to vyžaduje čas. Snaží-li se […]
Více