NOVINKY

Propagátor formativního hodnocení Orság: Žáci se mají naučit, jaké jsou jejich silné a slabé stránky (Euro TV)
Pětina českých učitelů mateřských a středních škol trpí syndromem vyhoření. Jak pracovat s psychohygienou pedagogů? Michal Orság, ředitel Edukační laboratoře, přichází s návrhem učitelského sabatiklu. Co to v praxi znamená, se dozvíte v rozhovoru pro Euro TV. Orság také zastáncem formativního hodnocení žáků, které se už osvědčilo v anglosaských zemích. Proč jej zavést do českých […]
Více
Při formativním hodnocení se žák i učí (Učitelské noviny)
Česká školní inspekce uspořádala v posledních letech (listopad 2017, březen 2018, duben 2019) tři odborné panely zaměřené na problematiku formativního hodnocení. Zatímco v mnoha zemích Evropy se tento způsob práce s žákem stal již integrální součástí národního pedagogického procesu, u nás si teprve hledá své místo na slunci. Zdroj: Učitelské noviny
Více
Z učitele lídrem
Projekt Zavádění formativního hodnocení na základních školách, který realizuje Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy ve spolupráci se vzdělávací organizací EDUkační LABoratoř staví kmenové učitele zapojené projektu do nové role. Stanou se z nich lídři skupin pedagogů z okolních škol, kterým budou poskytovat kolegiální podporu při zavádění formativního hodnocení do jejich praxe. Vedení lidí je jednou ze stěžejních kompetencí, […]
Více
Učící se komunity učitelů
Prohlubování odborné kvalifikace, pravidelné setkávání s kolegy, sdílení zkušeností a vzájemná podpora, to jsou hlavní cíle učících se komunit učitelů.  Tyto skupiny pomáhají učitelům s postupnými a trvalými změnami v jejich praxi. Jsou vhodné například při zavádění formativního hodnocení, ověřeného postupu k zefektivnění výuky. V okamžiku, kdy se učitel rozhodne ve své práci něco změnit, čeká ho velmi obtížný […]
Více
Nový školní rok s formativním hodnocením
Dovednosti lídra, formy kolegiální profesní podpory a tvorba akčního plánu vedení skupin formativního hodnocení, to jsou hlavní oblasti, kterým se bude v nadcházejícím období pod vedením odborníků věnovat 18 lídrů skupin formativního hodnocení při svých dalších setkáních. Vznik skupin formativního hodnocení je cílem projektu Zavádění formativního hodnocení na základních školách, který realizuje Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy […]
Více